Las Facultades de Filología y de Geografía e Historia de la Universidad de Sevilla le dan la bienvenida a sus Cursos Concertados, un programa especial de estudios dirigidos exclusivamente a estudiantes de universidades extranjeras y/o de los Programas Internacionales que hayan suscrito convenio con nuestra universidad.
Para la información de los Cursos en español, abra la pestaña de ESPAÑOL.
The University of Seville Faculties of Philology and Geography & History welcome you to their Courses of Study for Students from Abroad, a special study program available exclusively to those students belonging to universities from abroad and/or to International Programs with which agreements have been signed.
For the Course information in English, open the ENGLISH tab.
|
Facultad de Filología / Faculty of Philology | Facultad de Geografía e Historia / Faculty of Geography & History |
Decanos / Deans |
Dr. Javier Martos Ramos
|
Dra. Mª Antonia Carmona Ruiz
|
Directores de los Cursos / Course Directors
|
Dr. Javier Martín González
|
Dr. José Miranda Bonilla
|
INFORMACIÓN DE CONTACTO / CONTACT INFORMATION |
Secretaría de Cursos de Extranjeros Facultades de Filología y de Geografía e Historia Universidad de Sevilla C/ Palos de la Frontera s/n 41004 Sevilla, España e-mail: mgalvez1@us.es Tlfno: (95) 4 55 14 93/ Telefax: (95) 4 55 13 43 |
-
Cuestiones académicas a tener en cuenta
A continuación, se especifica una serie de cuestiones académicas esenciales acerca del desarrollo de nuestros Cursos:
- Únicamente pueden inscribirse estudiantes a través de universidades extranjeras y programas internacionales que tengan convenio con la Universidad de Sevilla (véase la sección Convenios).
- Nuestro programa de estudios se ofrece durante dos períodos lectivos diferentes: otoño-invierno e invierno-primavera. La oferta de asignaturas suele variar entre ambos (véase la sección Calendario académico).
- Las asignaturas tienen una duración semanal de 4 horas lectivas y un total de 45 horas en cada período.
- Los grupos tendrán un máximo de 30 estudiantes. En las asignaturas que superen dicho número habrá desdoble. Por otra parte, no se impartirán aquellas materias cuya matrícula sea inferior a 10 estudiantes.
- La asistencia a clase es obligatoria. El alumnado que acumule tres faltas a clase sin justificar tendrá una reducción de 0,5 puntos en su calificación.
- El alumnado deberá demostrar sus conocimientos en los exámenes previstos en los programas de cada asignatura. Los exámenes parciales y finales se celebrarán únicamente en las fechas previstas en el calendario docente (véase la sección Calendario académico). Sólo se permitirán excepciones en circunstancias especiales que deberán ser justificadas y concedidas por escrito por el tutor del alumno y aprobadas posteriormente por la Dirección de los Cursos Concertados de las Facultades mencionadas.
-
Calendario Académico
CALENDARIO ACADÉMICO
CURSO ACADÉMICO 2024-2025
4 horas lectivas por semana / asignatura
días lectivos: lunes y miércoles, martes y jueves
de 9 de la mañana en adelante
1º CUATRIMESTRE: 23 de septiembre – 12 de diciembre de 2024
Acto de apertura del curso: 20 de septiembre
Fechas de exámenes:
Parciales: 30 y 31 de octubre
Finales: 11 y 12 de diciembre
FIESTAS / DÍAS NO LECTIVOS 10 octubre (jueves) 9 de diciembre (lunes)
(propio de los cursos) Fiesta de la Inmaculada (1)
2º CUATRIMESTRE: 3 de febrero – 13 de mayo de 2025
Acto de apertura del curso: 31 de enero
Fechas de exámenes:
Parciales: 12 y 13 de marzo
Finales: 12 y 13 de mayo
FIESTAS / DÍAS NO LECTIVOS 27 de febrero (jueves) 3 de marzo (lunes)
14 al 17 de abril
21 de abril (lunes)
1 de mayo (jueves)
5 al 8 de mayo
(propio de los cursos) (propio de los cursos)
*Semana Santa (1)
(propio de los cursos)
Día del Trabajo (1)
*Feria de Sevilla (2)
(1) Fiesta nacional
(2) Fiesta local
* Puede haber cambios en las fechas
LOS EXÁMENES PARCIALES Y FINALES SE CELEBRARÁN ÚNICAMENTE EN LAS FECHAS PREVISTAS
- Oferta de asignaturas y Horarios de clases
-
Programas de asignaturas
-
Profesorado
-
Sesión de acogida y orientación
-
Actividades extra-académicas
-
La Delegación de Estudiantes
Las Delegaciones de Alumnos de las Facultades de Filología y de Geografía e Historia se encargan de representar a todos los estudiantes de sus respectivos centros en cuantos foros sean necesarios y animan al alumnado a acudir a ellas siempre que se necesite información de cualquier tipo. Asimismo, forma parte de sus obligaciones el dar apoyo y dinamización a todas las propuestas emanadas del alumnado. Por último, ofrecen Aulas de cultura y deporte.
Facultad de Filología
Oficina situada en la entreplanta, frente al Aula 110 de la Facultad de Filología.
El Aula de Cultura de la Facultad de Filología tiene a disposición del alumnado, entre otras, las siguientes actividades:
– Aula de teatro clásico grecolatino
– Aula de rol
– Taller de danza oriental
– Taller de creación literaria
Las clases son gratuitas, aunque se solicitará, por parte del alumno, cierto grado de compromiso para que las actividades no se demoren. Se imparten durante todo el curso exceptuando los períodos vacacionales, durante una hora a la semana aproximadamente.
El Aula de Deportes de la Facultad de Filología se encarga de organizar y crear los equipos que luego jugarán en campeonatos universitarios. Los que se han ido formando hasta ahora han sido: fútbol sala masculino, baloncesto masculino y voleibol femenino. Existe la posibilidad de que se creen otros equipos de deportes diferentes (rugby, hockey, etc.) siempre que se llegue a un número mínimo de jugadores.
Facultad de Geografía e Historia
Oficina situada entre la Conserjería y la Copistería de la Facultad de Geografía e Historia.
El Aula de Cultura de la Facultad de Geografía e Historia se divide en las siguientes comisiones:
– Comisión de Juegos, Rol y Cartas.
– Comisión de Música.
– Comisión de Teatro.
– Comisión de Cine.
– Comisión de Biblioteca.
El Aula de Deportes de la Facultad de Geografía e Historia cuenta con equipos en los siguientes deportes: fútbol masculino, fútbol sala masculino y femenino, baloncesto, voleibol femenino y masculino, unihockey (siendo campeones en dos de los tres torneos y campeones absolutos de la Universidad de Sevilla), balonmano, tenis, pádel, ping-pong y ajedrez.
-
Convenios
Las Facultades de Filología y Geografía e Historia tienen firmados hasta el momento convenios con los siguientes programas internacionales:
AIFS Study Abroad
Eduardo Padial. Director residente. EPadial@aifs.co.uk
A.P.I. (Academic Programs International)
Lola Bernal. Directora residente: lola.seville@apiabroad.com
A.S.A. (Academic Studies Abroad)
Steven Davis. Director del centro en Sevilla. steven@academicstudies.com
CC-CS (The Center for Cross-Cultural Study/Spanish Studies Abroad)
Michelle Durán Ruiz. Directora de Asuntos Académicos. michelle.duran@spanishstudies.org
CEA Study Abroad
Víctor González. Director del centro. vgonzalez@ceastudyabroad.com
Mary Alice Soriero. Directora académica. masoriero@ceastudyabroad.com
CENTRO MUNDOLENGUA
Yaye Baena. Directora académica. yayebaena@centromundolengua.com
C.I.E.E. (Council on International Educational Exchange)
Salvador Parra. Director de CIEE. sparra@ciee.org
José Luis Martínez. Director académico. jmartinez@ciee.org
C.L.I.C. (International House Seville)
Bernhard Roters. Director residente. bernhard@clic.es
Antonio Orta Gracia. Coordinador residente. antonio@clic.es
CONNECTING WORLDS ABROAD S.L.
Carlos Valencia. Director. carlos@cowa.es
Global Education and Career Development Abroad
Steven Davis. Director general, Sevilla. Steven.Davis@globaledprograms.com
I.C.S. (International College of Seville)
Juan Durá Doménech. Director. jdura@ics-seville.org
Sandra Soto Delgado. Directora académica. ssoto@ics-seville.org
IFSA (Instituto de Estudios en el Extranjero)
Antoinette Hertel. Directora de Programas en España. ahertel@ifsa-butler.org
Daniel González. Coordinador de Experiencia Estudiantil (Sevilla). dgonzalez@ifsa-butler.org
I.S.A. (International Studies Abroad)
Ángel Eguiluz Pacheco. Vicepresidente sénior de Operaciones Internacionales. angel@studiesabroad.com
Enrique López Borrego. Director residente. enrique@studiesabroad.com
Language for Life
Rocío Chávez Martín. Codirectora. rocio@languageforlife.eu
Natalia Cousté Montans. Codirectora. natalia@languageforlife.eu
SAIIE (Spanish American Institute of International Education)
José Luis Sierra. Director académico. academic@saiie.com
SIGE (Spanish Institute for Global Education)
María Teresa Alonso. Presidenta. macarena@spanishinstitute.net
María José Gómez Durán. Directora académica. mariajose@spanishinstitute.net
SIT Study Abroad
Victor Tricot. Director académico. Victor.Tricot@sit.edu
-
Anuncios
-
Important Academic Issues
The following list contains essential academic information to be considered in our program:
- Students can only register in our courses through foreign universities and international programs who have signed agreements with the University of Seville (see the section Partner Programs).
- Our program is offered in two distinct semesters: fall-winter and winter-spring. The course listing usually varies between them (see the section Academic Calendar).
- Individual courses meet for 4 hours a week for a total of 45 hours per semester.
- Each group will have a maximum of 30 students. In those cases in which enrolment exceeds that number, a second group will be created. Courses in which enrolment is below 10 participants will not be offered.
- Regular attendance at class sessions is compulsory and students who miss three class sessions without credible justification being provided will find their Final Grade reduced by a full 0.5.
- Students will be expected to demonstrate their assimilation of course content in the examinations which will be set in each course. Midterm and Final exams will be held on the dates indicated in the Academic Calendar (see the section Academic Calendar). Exceptions will only be considered under very special circumstances, with documentary justification being required, as well as the written permission of the student’s tutor, which will then need to be ratified by the Directors of the Program for Students from Abroad within each of the Faculties.
-
Academic Calendar
ACADEMIC CALENDAR
2024/2025
4 teaching hours per week / per course
Class sessions: Mondays and Wednesdays; Tuesdays and Thursdays
Classes begin from 9 a.m on
FIRST SEMESTER: September 23 – December 12, 2024
Opening ceremony: September 20
Exam periods:
Midterm exams: October 30 and 31
End-of-semester exams: December 11 and 12
HOLIDAYS / NON-SCHOOL DAYS
October 10 (Thursday) December 9 (Monday)
Program non-school day Inmaculada Concepción (1)
(1) National Holiday
SECOND SEMESTER: February 3 – May 13, 2025
Opening ceremony: January 31
Exam periods:
Midterm exams: March 12 and 13
End-of-semester exams: May 12 and 13
HOLIDAYS / NON-SCHOOL DAYS February 27 (Thursday) March 3 (Monday)
April 14-17
April 21 (Monday)
May 1 (Thursday)
May 5-8
Program non-school day Program non-school day
*Holy Week (1)
Program non-school day
Program non-school day
*Feria de Sevilla (2)
(1) National Holiday
(2) Local Holiday, Seville
* The exact dates may change
MIDTERM AND END-OF-SEMESTER EXAMS WILL BE HELD EXCLUSIVELY ON THE DATES SPECIFIED IN THE ACADEMIC CALENDAR
-
Course Offerings and Schedules
ACADEMIC YEAR 2024-2025
-
Course Syllabi
-
Faculty
-
Reception and Information Session
-
Extracurricular Activities
-
The Student Delegation
The Student Delegations of the Faculty of Philology and the Faculty of Geography and History are in charge of representing all the students of their respective centers at any forum and encourage them to get in touch with their Student Delegation Office regarding any kind of information which may be needed. Likewise, they are responsible for supporting any proposals coming from the student body. Finally, they include Culture and Sports areas.
Faculty of Philology
The Office is up the stairs opposite Room 110 in the Faculty of Philology
The Philology Culture Area includes the following activities:
- The Greco- Latin Classical Theater Workshop
- Role-Playing Games Workshop
- The Oriental Dance Workshop
- The Creative Writing Workshop
All activities and workshop sessions are held free of charge, and students are encouraged to sign up soon to avoid delays in getting the workshops underway. The activities are given for approximately an hour a week during the whole semester except for holiday periods.
The Philology Sports Area organizes all sporting activities and the creation of teams for university championships. Thus far the following sports have been included: men’s indoor soccer, men’s basketball, and women’s volleyball. With enough team members other teams can be created (rugby, hockey, etc.) upon request.
Faculty of Geography and History
The Office is located next to the Copyshop of the Faculty of Geography and History.
The Geography and History Culture Area is structured around the following groups:
- The Games, Role-Play, and Cards Workshop
- The Music Workshop
- The Drama Workshop
- The Cinema Workshop
- The Library
The Geography and History Sports Area organizes teams and tournaments in the following activities: men’s soccer, men’s and women’s indoor soccer, men’s and women’s basketball, men’s and women’s volleyball, uni-hockey (current champions in the University of Sevilla), handball, tennis, paddle tennis, table tennis, and chess.
-
Partner Programs
At the present time, the Faculty of Philology and the Faculty of Geography and History are co-signatories of agreements with the following international programs:
AIFS Study Abroad
Eduardo Padial. Resident Director. EPadial@aifs.co.uk
A.P.I. (Academic Programs International)
Lola Bernal. Resident Director. lola.seville@apiabroad.com
A.S.A. (Academic Studies Abroad)
Steven Davis. Site Director. steven@academicstudies.com
CC-CS (The Center for Cross-Cultural Study/Spanish Studies Abroad)
Michelle Durán Ruiz. Director of Academic Affairs. michelle.duran@spanishstudies.org
CEA Study Abroad
Víctor González. Center Director. vgonzalez@ceastudyabroad.com
Mary Alice Soriero. Academic Director. masoriero@ceastudyabroad.com
CENTRO MUNDOLENGUA
Yaye Baena. Academic Director. yayebaena@centromundolengua.com
C.I.E.E. (Council on International Educational Exchange)
Salvador Parra. CIEE Center Director. sparra@ciee.org
José Luis Martínez. Academic Director. jmartinez@ciee.org
C.L.I.C. (International House Seville)
Bernhard Roters. Resident Director. bernhard@clic.es Antonio Orta Gracia. Resident Coordinator. antonio@clic.es
CONNECTING WORLDS ABROAD S.L.
Carlos Valencia. Director. carlos@cowa.es
Global Education and Career Development Abroad
Steven Davis. Managing Director, Seville: Steven.Davis@globaledprograms.com
I.C.S. (International College of Seville)
Juan Durá Doménech. Director. jdura@ics-seville.org
Sandra Soto Delgado. Academic Director. ssoto@ics-seville.org
IFSA (Institute for Study Abroad)
Antoinette Hertel. Director of Programmes in Spain. ahertel@ifsa-butler.org
Daniel González. Student Experience Coordinator. dgonzalez@ifsa-butler.org
I.S.A. (International Studies Abroad)
Ángel Eguiluz Pacheco. Senior Vice President Global Operations. angel@studiesabroad.com
Enrique López Borrego. Resident Director. enrique@studiesabroad.com
Language for Life
Rocío Chávez Martín. Co-Director. rocio@languageforlife.eu
Natalia Cousté Montans. Co-Director. natalia@languageforlife.eu
SAIIE (Spanish American Institute of International Education)
José Luis Sierra. Academic Director. academic@saiie.com
SIGE (Spanish Institute for Global Education)
María Teresa Alonso. President. macarena@spanishinstitute.net
María José Gómez Durán. Academic Director. mariajose@spanishinstitute.net
SIT Study Abroad
Victor Tricot. Academic Director. Victor.Tricot@sit.edu
-
Announcements